سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیدار از بهترین آزمایشگاه فیزیک کره زمین

ه گزارش روز دوشنبه ایرنا از وبگاه انجمن فیزیک ایران، با توجه به همکاری‌های ایران با مرکز تحقیقات هسته‌ای اروپا (CERN) ، دو سهمیه برای اعزام دبیران فیزیک ایرانی به منظور شرکت در دوره‌ آموزش بین‌المللی معلمان فیزیک در سرن در نظر گرفته شده است . 
این دو سهمیه با هدف آشنایی دبیران فیزیک با این مرکز تحقیقاتی که بزرگترین مجموعه آزمایشگاهی دنیا در زمینه فیزیک ذرات بنیادی و فیزیک هسته‌یی است به ایران اختصاص داده شده است. 
این دبیران در تابستان سال آینده، در یک دوره‌ی سه هفته‌ای شرکت می کنند و هزینه سفر آنها نیز توسط پژوهشگاه دانشهای بنیادی تامین می شود. 
داشتن حداکثر سن 40 سال، توانایی در مکالمه و نوشتن به زبان انگلیسی در حدقابل قبول، داشتن سوابق علمی و حرفه‌ای ارزنده مرتبط با فیزیک وانجام فعالیت‌های فوق برنامه مرتبط با این رشته از مهمترین معیارهای انتخاب این دبیران خواهد بود. 
دوره‌ آموزش بین‌المللی معلمان فیزیک در سرن از سال 1998 آغاز شده است.این دوره در تابستان سال جاری میلادی (2013 ) با حضور 51 دبیر از 29 کشور دنیا برگزار شد. 
از جمله برنامه‌های این دوره می‌توان به برگزاری سخنرانی‌ها، بازدید از دستگاه‌های شتاب‌دهنده و آشکار‌ساز و مراکز مختلف سرن اشاره کرد . 
سرن(CERN) بزرگترین مجموعه آزمایشگاهی دنیا در زمینه فیزیک ذرات بنیادی و فیزیک هسته‌یی است که در حاشیه شهر ژنو و در مرز مشترک فرانسه و سوئیس واقع شده است. 
مجموعه آزمایشگاهی سرن در 29 سپتامبر سال 1954 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و در این مدت نقش بسیار موثری در رشد و توسعه علم فیزیک داشته است . 
تحقیقات انجام شده در این مرکز و کسب جوایز متعدد توسط دانشمندان و پژوهشگران فعال این مرکز معتبر علمی دنیا نشان از اهمیت سرن در عرصه تبادلات علمی دنیا دارد. 
شتابگر بزرگ هادرونی (LHC) که به دلیل تحقیقات گسترده در زمینه‌های مختلف فیزیک بنیادی از جمله کشف ذره بوزون هیگز شهرت چشمگیری دارد ، در سرن واقع شده است. 

 جریمه های جدید باشگاه پرسپولیس

زمان بازی ایران کانادا جام جهانی نوجوانان 

واکنش علی دایی به شعار مافیایی استقلالی ها 

دستگاهی برای افزایش انرژی بدن

ایمیل ملی در آینده رایگان می شود 

حسگر اسکن چشم در گوشی گلکسی اس 5 

فروش بچه برای خرید گوشی جدید

استعفای حمید زینی زاده به خاطر کسر امتیاز

بازیکنان دعوت شده به جام قهرمان قهرمانان 

گلزنان برتر لیگ های اروپایی تا اینجای فصل 

مکان و زمان برگزاری رالی تهران به کاشان

تیمی جوان شده را به سپک تاکرا می فرستیم 

هفته چهاردهم را چه داورانی سوت می زنند

واکنش بائو به حرکت بازیکن تیم فولاد

گفتگو با حسن نگهداری در باره تیم جوانش 

مصطفی شکری از اعتراضش با رای می گوید 

دیدار بازیکنان نوجوان ایران از برج 828 متری 

حمید زینی‌زاده عصبانی است و با استعفا مخالفیم

تست تشخیص سن نوجوانان در امارات منفی شد 

نظر محمد پاکروان درباره تعصب بازیکنان قدیمی 

دکتر حمید رضا طیبی کارش را شروع کرد 

کشف پزشکی برای آهسته پیر شدن انسان 

میتوانیم بدون عینک سه بعدی فیلم ببینم؟ 

وقتی گوشی XiaoMi روی هوا می رود