سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مبلغ قرارداد 5 بازیکن داماش منتشر شد/ مهدوی؛ گرانترین

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر عابدینی مبلغ قرارداد پنج بازیکن داماش را در این فصل در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد، مبالغ این بازیکنان به شرح زیر است:‌

محمدرضا مهدوی 550 میلیون تومان

افشین چاووشی 250 میلیون تومان

روح‌الله سیف‌اللهی 80 میلیون تومان

محمد مختاری 480 میلیون تومان

و مجید خدا بنده‌لو 20 میلیون تومان ادامه مطلب...

/اولین قدم برای نقد اندیشه، فهم آن است

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، همایش «ترجمه و علوم انسانی» به همت سازمان بسیج دانشجویی با حضور غلامعلی حدادعادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ، سید حمید طالب‌زاده، عضو هیأت علمی فلسفه دانشگاه تهران، مسعود فکری، عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) و محمد ملاعباسی، سردبیر سایت ترجمان در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد.

سید حمید طالب‌زاده در سخنرانی خود با اشاره به اینکه اهمیت ترجمه در همه مراتب و ساحت‌های آن به دیدگاه و نظرگاه ما درباره زبان باز می‌گردد، گفت: یک دیدگاه متعارف درباره زبان این است که زبان یک ابزار و وسیله‌ای برای انتقال مفاهیم است و ارزش آن در حد سایر ابزارهاست. اگر اصالت با مفاهیم باشد ابزاری برای انتقال آن انتخاب می‌شود که جنبه ثانوی دارد، پس می‌توان مفاهیم واحدی به زبان‌های مختلف برگرداند هر چقدر مترجم بتواند زبان را پاکیزه و زلال‌تر استفاده کند آن معانی و مفاهیم بهتر منتقل می‌شود. ادامه مطلب...

دیدار از بهترین آزمایشگاه فیزیک کره زمین

ه گزارش روز دوشنبه ایرنا از وبگاه انجمن فیزیک ایران، با توجه به همکاری‌های ایران با مرکز تحقیقات هسته‌ای اروپا (CERN) ، دو سهمیه برای اعزام دبیران فیزیک ایرانی به منظور شرکت در دوره‌ آموزش بین‌المللی معلمان فیزیک در سرن در نظر گرفته شده است . 
این دو سهمیه با هدف آشنایی دبیران فیزیک با این مرکز تحقیقاتی که بزرگترین مجموعه آزمایشگاهی دنیا در زمینه فیزیک ذرات بنیادی و فیزیک هسته‌یی است به ایران اختصاص داده شده است. 
این دبیران در تابستان سال آینده، در یک دوره‌ی سه هفته‌ای شرکت می کنند و هزینه سفر آنها نیز توسط پژوهشگاه دانشهای بنیادی تامین می شود. 
داشتن حداکثر سن 40 سال، توانایی در مکالمه و نوشتن به زبان انگلیسی در حدقابل قبول، داشتن سوابق علمی و حرفه‌ای ارزنده مرتبط با فیزیک وانجام فعالیت‌های فوق برنامه مرتبط با این رشته از مهمترین معیارهای انتخاب این دبیران خواهد بود. 
دوره‌ آموزش بین‌المللی معلمان فیزیک در سرن از سال 1998 آغاز شده است.این دوره در تابستان سال جاری میلادی (2013 ) با حضور 51 دبیر از 29 کشور دنیا برگزار شد.  ادامه مطلب...

نمادهای ارزنده، پیشتاز بازار سهام

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هفته گذشته بورس تهران به استقبال افزایش قیمت‌ها رفت و شاخص کل نیز به مدد همین امر قله‌های جدیدی فتح کرد که نشان دهنده چشم‌انداز مثبت و امید آینده شرکت‌هاست.

به این ترتیب، بازدهی خیره کننده بازار سهام در کنار سایر بازارها همچون سکه، طلا، ارز و مسکن موجب شده تا نقدینگی‌های فراوانی به بورس سرازیر شود.

با ورود نقدینگی‌های جدید، اکنون ارزش جاری بازار سهام به بیش از 450 هزار میلیارد تومان رسید.

حجم معاملات نیز به دنبال ورود سهامداران جدید، افزایش قابل توجهی را تجربه می‌کند، در حالی که این حجم در تاریخ معاملات بازار سهام، بی‌سابقه بوده است. ادامه مطلب...

ارزش سهام بورس های آسیایی افزایش یافت

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از العربیه انگلیسی، همزمان با درخواست صندوق بین‌المللی پول از واشنگتن برای مدیریت با ثبات تر امور مالی کشور، سهام بورس های آسیایی پس از توافق سران ایالات متحده برای جلوگیری از نکول (تنزیل بدهی) این کشور و پایان تعطیلی 16 روزه دولت فدرال آمریکا افزایش یافت.

بازار بورس توکیو در روز پنجشنبه 1.1 درصد افزایش یافت،بورس های چین،هنگ کنگ و کره جنوبی نیز با افزایش ارزش بها مواجه شدند. ادامه مطلب...